När allt bara går helt fel-Create Your abundance!

vist är det underligt hur saker och ting ibland bara går helt fel, och när en sak går fel, då är det som att allt annat också går fel, och helt plötsligt sitter man i en situation som är helt absurd. Man brukar prata om Murphys lag, lagen om alltings jävlighet. Om något kan gå fel-så kommer det gå fel.
 
Jag har funderat en del på detta, och jag tror inte alls allting måste gå fel. Jag tror dock att energier attraherar varandra så har man börjat alstra låg, negativ energi så drar man till sig mera låg, negativ energi. Och sen tror jag också rent mänskligt att vi väljer att se det vi vill se, eller det som dominerar våra tankar. så vi fokuserar på det negativa.
 
Jag kommer just från en sådan period där en massa saker gick galet fel. Jag tror dock att det låg i min livsplan att uppleva det eftersom jag fick en varning från min guide tidigare i somras. Men nu börjar det gå bättre, och inte bara lite bättre utan helt galet bra. Man hänger knappt med själv. 
 
Det som var ett superproblem, har löst sig genom att en främling kom och gav lösningar som var helt magiska. Ingen kunde ana det. Sen får jag ett fantastiskt jobberbjudande som passar som handen i handsken, och min sambo likaså! Eller hans erbjudande är helt galet, tänk er att du jobbar som lärare. Det går bra, du trivs men är sugen på något annat men vill inte skola om dig och vet inte riktigt vad nästa steg är. Helt plötsligt träffar du en person via jobbet som erbjuder dig jobb som super-rektor över flera skolor i Sverige, för att han gillar dig. lätt shock-artat.
 
Så svängningar i tur och otur, tillbakaslag och framgång, hälsa och ohälsa, verkar liksom gå i faser, och jag är övertygad om att vi skapar fler av dom än vad vi tror, med vår egna energi.
 
Så hur kan man då boosta turen? Ett bra sätt är meditation, och att i meditationen föreställa sig, eller fantisera om, hur bra det går eller hur mycket tur man har. Det gäller att verkligen leva sig in i fantasin, i meditationen, för att förstärka den enegin som då kommer dra till sig den turen. Detta brukar man också kalla att man kan tänka sig något, så får man det. 
 
På engelska brukar det kallas Abundance, som betyder överflöd eller rikedom, och här kommer en jättebra meditation som övar upp tänkandet att man redan har tex en enorm rikedom av kärlek, som då kommer alstra energi av kärlek, som i sin tur drar till sig mer kärlek! 
 
Här kommer en superbra meditation för att skapa överflöd!
 
 
Lycka, Min tro, meditation | |
Upp