Sao Paulo, Brasilien


Här kommer en bild på Sao Paulo, taget från en förort, där jag är, från mitt hotellfönster.
 
Jag reser ibland mycket och det är det många som gör, ofta reser jag själv och tillvaron kan bli ganska enslig när man reser själv. Man får äta middag själv, spendera kvällarna själv, äta frukost själv, och så vidare.
 
Dessa tillfällen ger ypperliga tillfällen att öppna upp sig, undersöka nya saker, träffa nya männsikor. Fråga om hjälp när man inte vet eller förstå. småprata med personer på restauranger, på hotellet etc. Det triggar ett beteende som jag ibland inte använder så ofta I Sverige, öppenheten.
 
Så jag försöker verkligen öppna mig även hemma, småprata med personer istället för att låtsas om att de inte existerar. Allt blir så mycket trevligare då och det bästa är när man bjuder på ett leende och får ett tillbaka! Jag tycker att vi kan ge mer öppenhet i Sverige så blir vår vardag så mycket trevligare!
 
Är du öppen mot andra?
 
 
 
 
Karriär, Lycka, Mindfulness, Självhjälp | |
Upp