Det tuffa livet på jorden verkar inte vara hela grejen

Jag snubblade över denna berättelse, en man som dog på sjukhuset men kom tillbaka av sig själv precis innan återupplivningsförsöken skulle börja. Han har en nära-döden berättelse att dela med sig, och jag tycker att den är underbar. 
 
Det som fascinerar mig mest med hans berättelse är att han inte förknippade sig själv, på andra sidan, med hans liv på jorden. Det stärker bara min tro ännu mer på att själen finns för evigt, och detta liv vi har nu på jorden, är bara en avstickare. Vi är här för att lära oss något eller att utföra något, som är viktigt nog, men det spelar ingen roll hur du ser ut, om du inte har idealvikten, har det perfekta livet eller vad det nu kan vara som tynger en. Låt det inte tynga dig! Du är en fantastiskt stark själ, alla själar kommer från samma källa, vi är här för att samverka, tänk vad mycket större kraft du är än människan du är nu!
 
Lyssna på hans berättelse, han är verkligen tydlig och pragmatiskt. Jag tycker att den är inspirerande. Han verkar vara troende, inte direkt på kristendom men på Messias, vilken jag inte har så stor koll på. Sen är det en sak som han nämner som jag inte håller med om, om man jämför med min tro, och det är att han fick intrycket att det enda som spelar roll vad du gör på jorden, är det du gör för "Gud". Sen de övriga valen, hur du är som person etc, spelar ingen roll.Jag ska förklara vad jag tycker.
 
jag tror att vi stiger ner här på jorden med diverse uppdrag som vi har designat själva. Vår själ ska lära sig och vara med om saker. Du kan även ha uppdrag för att tex hjälpa andra. Jag ser lärandet för själen som ett eget spår, inte direkt kopplat till vad "Gud" vill att du ska göra. Så om jag beter mig dålig så kommer jag få veta det när jag väl dör, och eventuellt får jag kanske leva om ett liv och få erfara hur det är att vara den som blir utsatt. Men killen i videon verkar inte tycka så. Sen i slutändan, så tror ju jag att alla själar hör ihop och kommer från samma källa, "Gud", så de uppdrag vi ska lära oss, ska ju få själen att växa. Och jag tror att när själen är tillräckligt fullärd så får man komma tillbaka till källan, eller "Gud", så det kan man ju tolka som Guds uppdrag, men jag tror att han menar lite olika.
 
här kommer videon, enjoy!
 
 
 
 
"Gud", Min tro, Själen, Vad händer efter döden? | |
Upp