Lite mer privat

 

Det är inte ofta jag skriver om privata saker här på bloggen, men det passar ju bra med både väsentliga och oväsentliga insikter nu när vi skiftar till 2016 :)

 

Gjorde du något under år 2015 som du aldrig gjort förut? 

Jag testade hypnos, vilket var en fantastisk och underlig upplevelse. Som att vara vaken och kunna se på alla sina problem från ett annat perspektiv, och kunna berätta om det utan att aplicera sina rädslor 

Genomdrev du någon stor förändring? 

Jag accepterade att livet inte är svart/vitt och förlät och jobbade mig igenom en jobbig incident, istället för att bara stänga ute känslorna och människor 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2015? 

Ja, en av mina barndomsvänner

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas? 

Jag har inget speciellt datum, men i maj hände det en hel del drama som jag aldrig kommer glömma, jag vet nu vilka som är mina sanna vänner, trots att jag trodde att jag bara hade nära, riktiga vänner runtom mig, livet fortsätter att överraska 

Dog någon som stod dig nära? 

Min farfar, som jag sa adjö till via meditation för jag kunde inte träffa honom

Vilka länder besökte du? 

Jag har inte rest så mycket som jag historiskt har gjort med jobbet vilket har varit skönt. Men jag kom iväg till Kap Verde, Mallorca, Brazilien, Kina, USA och Mexico. 2016 tror jag blir ännu färre resor 

Bästa köpet? 

PT timmar om jag ska säga något relaterat till det jordliga, vanliga livet. Annars de 600 kr jag spenderade på att träffa min guide, det var helt fantastiskt. Sen sa ju han mest att jag skulle fokusera mer på det jordliga livet, dvs det vanliga, och inte vara så mycket uppe bland molnen ;) 

Gjorde någonting dig riktigt glad? 

Att jag lärde mig att förlåta och acceptera mina egna misstag och inte blunda för dom 

Saknar du något från år 2015 som du vill ha år 2016? 

Mer kärlek, passion, det kan ingen få för mycket av :)

Vad önskar du att du hade gjort mer? 

Mediterat, jag har tappat det och inte gjort det så mycket sen i somras

Vad önskar du att du gjort mindre? 

Latat mig, men nu med PT så blir det andra bullar

Favoritprogram på TV? 

Tittar sällan på TV, men på youtube har jag en favorit. Hon lägger upp vissa hypnos sessioner, på QHHT hypnos, det är långa filmer men det som den hypnotiserade personer säger brukar vara otrolig fashinerande. Denna typ av hypnos är djup och målet är att det är ditt undermedvetna, ditt högre jag, ska träda fram. Hon heter Alba Weinman på youtube. 

Bästa boken du läste? 

The convoluted universe, bok nr 3 av Dolores Cannon. Hon utvecklade QHHT hypnos metoden och har skrivit fantastiska böcker om hennes dialoger och upptäckter. Jag har läs bok nr 1 & 2 också, jag rekommenderar att man tar dom i följd. 

Största musikaliska upptäckten? 

Justin Biebers nya låtar haha 

Bästa helgen? 

I Mexico när jag besökte Teotihuacan, pyramiderna. Så mäktigt! 

Vad var din största framgång på jobbet 2015? 

Att jag har lyckas prestera, utan att jobba sönder mg själv, och tack vare det kommer byta till ett nytt jobb 1a januari! Trots att det är en ny roll så tror jag att det kommer vara mindre stress vilket jag ser fram emot

Din största framgång på det privata planet? 

Allt jag lärde mig i kaoset i våras, lärde mig att stå upp för mig själv och även för andra, livet är inte svart/vitt. 99% är i den gråa zonen vare sig du vill det eller inte

Största misstaget? 

Inget någonsin är misstag för du lär dig av allt, hur katastrofalt den en må vara när du befinner dig mitt i det.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 

Lite mer allvarlig har jag varit detta år pga allt som har hänt, men jag har min positiva grund att stå på :)

Vad spenderade du mest pengar på? 

Resor och på bilen

Något du önskade dig och fick? 

Alla mina insikter är värt mer än allt guld i världen. Sen fixade jag grönt kort i golfen också och det är jag glad över!

Något du önskade dig och inte fick? 

Drivkraften att meditera, vart har jag lagt den?

Vad gjorde du på din födelsedag 2015? 

Jag skulle ha en bjudning hemma för vänner men det blåste jag av pga av oväntade incidenter på det privata planet, så jag kommer tyvärr inte ihåg haha

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 

Jag har alltid ett eget ansvar över min egna lycka, så det blir aldrig bättre än vad jag gör det till :)

Vad fick dig att må bra? 

Att jag har min fantastiska pojkvän, att få spendera timmar på golfbanan ( det är verkligen avkopplande) och att jag fick träffa min pojkväns familj som inte bor i Sverige. 

Vem saknade du? 

Ingen på det sättet, men mitt liv är i förändring. Min bästis och jag brukade resa jorden runt men nu är vardagen annorlunda. Och jag och min pojkvän har så olika yrken, att jag måste lära mig att kompromissa mer, och han med för den delen. Jag tror jag lär mig just nu hur jag och han kan bäst pussla ihop våra liv och jag vet att bara vi vill, så kommer vi kunna uppfylla varandras lycka på ett jättebra sätt.

De bästa nya människorna du träffade? 

Faktiskt ett urval av kolleger som är otroligt fina människor rakt igenom. Vi umgås inte privat men de förgyller min tid på jobbet :)

Mest stolt över? 

Att jag vet mer om hur vi tillhör universum, att jag kan se mig själv mer än som en kropp, utan som en själv i en kropp som består all atomer och neutroner, som håller ihop av energi. Och att allt är energi, vara grässtrå är en fantastik skapelse och jah är stolt över att jag äntligen har insett det. Däremot ignorerar jag mycket fortfarande, jag har lång väg att gå tills jag har full respekt för moder jord om jag ska vara helt ärlig. 

Högsta önskan just nu? 

Faktiskt något så ytligt som mer pengar till en större lägenhet. Skrapa triss kanske?

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? 

Träna mer regelbundet och äta mer bra mat som jag har gjort de senaste månaderna.  Och dricka mycket vatten! Och meditera! Haha

 
Allmänt | |
#1 - - Polly Svensson:

Vad roligt med resor. Det är så nice. Vad komiskt min farfar dog också i år. Hypnos e något jag också vill prova, är det läskigt? Kram

Svar: Hypnos var inte läskigt, vad är det värsta som kan hända liksom? Men man måste kunna slappna av, det är absolut möjligt att hypnos inte fungerar om man inte vill och slappnar av tillräckligt. Jag är van vid djup avslappning och meditation så jag höll inte emot, och man är i fullt medvetande hela tiden men på något sätt så kopplar man bort känslorna kring det man pratar om. Vissa testar ju hypnos tex för att sluta röka, och i hypnosen så kommer det undermedvetna fram, tex att man kanske röker för att det ger en trygghet som man saknade som barn. Så hypnosen ger den klarsyntheten samt att man kan prata om det utan att vara rädd för attest är konstigt eller att man ska bli ledsen. För mig var hypnosen väldigt objektiv, jag kunde se och prata om mina egna utmaningar utan att applicera känslor och rädslor, som kanske stoppar en i vanliga fall. Kram!
Just like you

Upp