Är du nöjd med ditt liv?

Är jag nöjd med mitt liv, hur jag lever mitt liv, vad jag uppfyller det med, hur jag mår?
 
Jag tror också att om du lyssnar till dig själv, och gör det du vill, så uppfyller du också ditt syfte med ditt liv. Du blir nöjd. 
 
Jag kan säga att jag är i obalans nu, jag känner ingen direkt harmoni med mitt liv, jag vill mindre, jag vill mer, jag vill vara hemma, jag vill upptäcka, jag är nöjd, jag är missnöjd. Det går fram och tillbaka, fram och tillbaka. Så klart känner jag mig oharmonisk och i obalans. Då börjar jag titta på andra, vad gör de? De verkar nöjda... Jag testar samma sak. Såklart jag inte blir nöjd, jag måste lyssna till mig själv. 
 
Denna video, är en bra dos med insikt. Titta på den, och ta in vad hon säger, granska dig själv.
 
 
 
Jag kan säga att det jag tar med mig från hennes tal är:
  • "Jag mår bra". Hon har en sådan bra poäng, ok att man inte alltid säger rakt ut till vem som helst vad ens innersta tankar är, men problemet är att JAG säger till MIG SJÄLV att jag mår bra, vilket gör att jag skiter i att verkligen lyssna till mig själv eller ta tag i saker. Jag ska börja vara ärlig med mig själv först och främst 
  • Tvinga mig själv. Om jag vill få till en förändring, så har hon rätt i att jag aldrig kommer KÄNNA för det. För att få till en förändring så måste jag tvinga mig själv i början innan vanan har kickat in. Jag har haft en period där jag har skippat träning för att jag inte känner för det, men så vill jag ändå träna. Ekvationen går inte ihop. 
  • Emergency break. Jag har använt den flitigt den senaste tiden, stoppat mig själv. Jag har en period i mitt liv för en tid sedan där jag gjorde som impulsen sa, det var en fantastisk tid med många nya möten, jag ska lägga min emergency break åt sidan ett tag, i alla fall vara medveten om den så jag kan hindra den om jag vill. 
Lycka, Själen, Självhjälp | |
Upp