Det hänger på en silvertråd

Sömn, nattens timmar och dygnets mörker som vaggar dig in i en nödvändig och utvilande sömn för natten. Jag älskar att sova, jag sover kanske 6-7 h om natten och har i regel inga problem att somna och sen kan jag sova hela natten utan att vakna. Om jag inte har druckit för mycket vatten och blir kissnödig, eller blir väkt av något, eller om det är för varmt, för kallt... Ja ni förstår.
 
Själen sover aldrig, din själv som är förevigt vid liv och vandrar vidare på sin spirituella lärdomsbana när din kropp här på jorden inte orkar längre. På natten är själen aktiv, men din fysiska kropp sover. Din själ kan faktiskt delvis lämna kroppen medan du sover för att upptäcka den jordliga världen eller resa ut i universum för andra lärdomar.  Detta brukar kallas Astral Projektion. Det som håller den vid kroppen beskrivs av personer som berättar om dessa händelser i QHHT hypnos, meditationer etc som att det är en tunn silvertråd mellan själen och kroppen när själen åker på upptäcksfärd. 
 
När jag har blivit healad av andra så har det fått inre bilder av hur min själ reser i universum om nätterna, bland galaxer och stjärnor. Långt, långt bort. Bara tänk på denna princip en stund. Om vi är en själ som vandrar vidare när vi dör, vad är det då som säger att de inte kan resa iväg när kroppen sover, i samma eller andra dimensioner. Och det som håller den kvar vid kroppen är en spirituell silvertråd, som gör att själen snabbt kan komma tillbaka ifall kroppen vaknar. Vad tror ni?
 
Tänk också hur groggy man är när man väcks plötsligt, kanske väntar man på att vira in själen innan. Man är i sina sinnesfulla bruk? 
 
Förutom mina själs galaktiska resor om nätterna så undrar jag vad som händer när jag har svårt att sova. Ibland när jag har mycket, är stressad, så tar jag med mig alla mina problem och utmaningar in i sömnen för natten. Jag gillar att fundera på dom, vrida och vända på problemen, gärna även sådant som inte är ett problem heller för den delen. Det dom händer då är att hjärnan jobbar förbrukat på problemlösning samtidogt som jag försöker sova, vilket aldrig är en bra kombo, och det känns som att jag har varit vaken hela natten. 
 
Exakt så har det varit de senaste nästan 4 veckorna. Jag har behandlat vissa ämnen när jag egentligen ska sova. Jag var ute på en promenad igår och passerade en båt på Kungsholmen här i Stockholm, och exakt som båten såg ut, kände jag att mitt huvud är fyllt med tankar de nätter jag inte kan sova. 
 
 
 
Ni ser hur det är grejer, rep, tampar och fullt med prylar där det annars kan vara ganska välstädat. Jag kom att tänka på att för jag ska kunna sova en hel natt ostört, så måste jag rensa huvudet innan jag ens försöker sova, och inte göra situationen i huvudet så komplicerat. Dvs städa båten.
 
och hur lyckas jag med det då? Jo, timmen innan sömns så är det inget FB, ingen iPad, inget nyhetsläsande, bara lugn och ro så min hjärna kan slappna av. Och inatt lyckades jag! Jag fick sova min första hela natt på många veckor, helt underbart! Jag såg helt enkelt till att rensa båtens deck innan jag ens försökte somna :) 
 
Jag undrar om min själ fick sin första ordentliga nattliga resa på långe. Eller så kanske själen inte är bunden till tid och rum som vi är. En minut är lika bra som 6 timmar...
 
 
Astral projektion, Min tro, Mindfulness, Själen, Universum | |
Upp