Du är på jorden för att leva på jorden

 
 
 
Jag är en extremt nyfiken person, jag testar det mesta när andra inte vågar. Jag var med om en fantastisk träff med min livs-guide, men spirituella guide, jag nämnde det HÄR
 
Jag spelade inte in samtalet, som skedde genom att en kvinna gick in i trans, och släppte igenom min guide, så guiden kunde använda hennes kropp för att kommunicera med mig. Men jag antecknade febrilt under hela de 45 minuter som det varade. 
 
Jag hade bestämt mig för att inte fråga om framtiden, eftersom jag har fri vilja och den plan jag har lagt kan komma att ändras eller få flera olika scenarios. Men jag frågade om det förflutna och om nuet.
 
Min guide och min skyddsängel, som han sa att han även var, presenterade sig som Efraim. En av de sakerna han sa var att jag måste vila i sommar. Jag måste vila kroppen. Han sa att jag är alldeles för mycket uppe i höga frekvenser och i det spirituella, att jag måste jorda mig, och hitta balansen. 
 
Han sa:
 
"Du är inte på jorden för att leva uppe bland stjärnorna, du är på jorden för att leva på jorden."
 
jag har funderat så mycket på den meningen, och den är fantastiskt bra. På så många sätt. Jag har undrat, och undrar fortfarande ibland, vad mitt syfte är med detta liv på jorden. Och svaren jag har fått är alltid det samma oavsett källa, men det är som att det inte är tillfredsställande, jag har ett syfte som är lite subtilt, och jag behöver inte göra något handgripligen, och det är så frustrerande ibland, jag vill kunna göra NÅGOT. Jag har fått veta att jag gör det, men det sker lite av automatik, och det är svårt att ta in.
 
Min nyfikenhet driver mig vidare, upp i det blå, ut i universum, i mina meditationer, i mina drömmar. Och jag har fått höra att jag ska ha ett vanligt jobb, och håll dig på jorden. Jag är för mycket uppe och virrar bland de höga frekvenserna. Det är inte mitt syfte, och kroppen tar stryk.
 
Där för sa Efraim åt mig att "lägg det sprirituella åt sidan under sommaren, vila upp dig. Och om du kommer försöka ta kontakt, så kommer det inte hända så mycket, vi kommer inte låta dig". Han sa min kropp är i obalans och måste vila. 
 
Och jag hat känt att min kropp är i obalans, och jag har hållt mig ifrån det sprirituella, förutom hypnosen då, och hoppas nu att jag är på bättringsvägen. Inatt var tex andra natten i rad som jag kunde sova utan att vakna, och det har inte hänt på 4 veckor. 
 
Så jag försöker, jag verkligen försöker ta det lugnt och sansat. Idag har jag spelat golf i 5 h och sitter nu nerbäddad i sängen med en kopp kaffe och skriver detta. Jag har tagit på mig mjukiskläderna (som ni ser på bilden) och ska bara njuta av lugnet trots att det är lördagkväll. Golfrundan bjöd på sol men nu drar regnet in över Stockholm och det smattrar mot sovrummets fönsterruta. Jag ska njuta av stunden, på jorden :)
 
Tänk på att vi alla lever på jorden för att vi ska leva på jorden. Lever du på jorden eller försöker du fly till en annan verklighet? 
 
 
Guider, Min tro, Mindfulness | |
Upp