HarmoniExpo

HarmoniExpo är en alternativmässa i Stockholm, i år var första gången jag var där. Det är allt från smyckesförsäljare, tarotkortläsning, massage, healing, kristaller, kläder, rawfood, etc etc. Det är inte gigantiskt men ändå tillräckligt för att strosa runt ett tag.
 
Mitt starkaste intryck är så mycket energier det var där inne. Jag har inte öppnat mig på flera månader, men inte heller stängt mig så jag tror att jag är ganska öppen ändå, och tänk er en mässa där så många personer gör tarotkortläsningar, andliga läsningar etc, det var som att alla energier gick kors och tvärs. Stor eloge till de som faktiskt jobbade medialt eller andligt där inne i två hela dagar, jag kan bara föreställa mig men det måste vara utmattande...
 
Personligen så snurrade vi runt några varv, men det var inget som direkt fick min uppmärksamhet. Jag tror det är mer för dig som verkligen är sökande, nyfiken eller ute efter något speciellt. Jag blir lätt lite skeptisk till vissa saker och är nog också lite varsam mot personer, speciellt om de inte kan förklara deras tjänst de utövar eller produkt de säljer.
 
Tex så fastnade vi vid en produkt som heter Purpurplattan, men kvinnan kunde inte förklara på ett bra sätt vad den gjorde och varför, och det är då det känns lite hokus pokus. Säg gärna till om ni har någon erfarenhet. 
 
Summa smuseum så köpte vi en rökelse och jag fick lust att gå en kurs i medialitet nästa helg, ska fundera. Rökelsen står just nu nedtryckt i en mandarin i brist på en riktig hållare :) Någon mer som var där på mässan?
Mässor, Självhjälp | |
Upp