När mirakel händer

ibland sker mirakel, positiva händelser som egentligen har minimal chans, eller ibland säger man att det är omöjligt, fast det hände ändå.
 
Alla kommer vi till jorden med en plan, en plan som vi själva har skapat för att lära oss eller uppleva. Till och med döden är planerad. Hur, var och när. 
 
Vår själ har kommunikation med våra guider och kanske till och med gud under hela vårdat liv, omedvetet. Dvs omedvetet för dig i människo-världen och medvetandet. Men inte undermedvetet för din själ. Tex när vi sover flyger vår själ iväg för att uträtta uppdrag eller kommunicera med andra. 
 
Ibland känner själen att det inte finns rätt förutsättningar för att lyckas med planen, eller att man inte klarar av uppdragen. Eller att det finns viktigare uppgifter att lösa i universum. Det kan trigga en förtida död, dvs man planerar om. 
 
Själen är inte sitt klara, intelligenta jag i en människokropp. I människokroppen blir man osäker, otymplig och det är svårt att leva med de tunga energierna på jorden. Det kan leda till att det blir en konflikt mellan hur man prioriterar som människa, jämfört med hur själen skulle prioritera utan begränsningarna i människokroppen. Då kan själen bestämma sig för att utmana situationen, så att man ska bli mer klarsynt och prioritera rätt i sin människokropp. I sådana situationer så finns det risk att själen faktiskt väljer att gå tillbaka till andevärlden, man klarar helt enkelt inte av utmaningen med ett jordeliv just nu.
 
Dessa utmaningar för att bli mer klarsynt, är ofta otroligt brutala. Det kan vara fruktansvärda olyckor eller sjukdomar som man planerar och utför. Just för att lära sig uppskatta rätt saker eller tänka mer klarsynt i människokroppen. 
 
Nedan video tror jag är ett sådant exempel. Han råkar ut för en fasansfull olycka, men återhämtar sig mirakulöst. Under olyckan tappar han medvetandet och ser fantastiska syner. Hans återhämtning är ett mirakel, och jag tror att miraklet är kraften från "Gud", dvs vår källa och det som driver och skapar allt. "Gud" är i min värld inte en gubbe med skägg och vit särk, utan en energikälla där våra själar föds och vilar. Jag tror han skapade detta för att ge sig själv ett ultimatum. Tex "antingen stannar du här och utför dina uppdrag, eller så ger du upp och åker hem "
 
Jag tror dock att killen i videon är lite mer traditionellt kristen och tror på Gud som figuren Gud 
 
 
"Gud", Min tro, Själen | |
#1 - - Elisabet:

Hej! Jag läser Blondinbellas blogg ibland. Men aldrig någonsin läser jag hennes kommentarer. Jag har bara gjort den en enda gång och det var i ett inlägg som handlade om något "universellt". Jag antar att jag läste kommentarerna för att jag var nyfiken på hur hennes läsare skulle reagera på ett inlägg av den typen. Och där bland alla kommentarerna så ser jag ditt inlägg och känner igen känslan i magen när det är dags att följa "brödsmule-spåret" :-) Så jag gjorde det och hittade till din blogg. Inte förrän nu tar jag tag i att skicka en hälsning till dig och jag vill säga tack för en extraordinär blogg. En blogg som andas "hemma" för mig och där precis exakt varje ord du skriver stämmer överens med mina egna övertygelser om hur allt hänger samman, vilka vi är och varför vi är här. Det är befriande att få läsa det på svenska då jag annars bara hittar likasinnade i engelska bloggar och forum. Men det jag gillar mest med dig är att du beskriver allt jag redan vet så enkelt och klarsynt. Så väldigt självklart och seriöst. Det är något jag bara mött hos några få på min resa och att du finns får mig att känna mig mindre ensam på den knaggliga stigen vi går med målet att kunna hitta de minnen om vem vi är, de minnen som vi själva raderade innan vi klev på "Uppdrag Jorden". Varm kram i lördagsnatten!

Svar: Hej Elisabet, åh vad glad jag blir av din kommentar! Vist känns det ibland ensamt, ibland känner man sig så trygg och övertygad och ibland känns tron så avlägsen när verkligheten på jorden tar över. Vad kul att du tror ungefär lika som mig! Men du får väldigt gärna utmana mina tankar eller fördjupa om du vet mer än mig :) stor kram!
Just like you

Upp