Regina Lund räddade mig

Vist är det fashinerande hur mycket tid vi lägger ner att döma andra? Att vi tar oss full frihet att tycka och tänka kring hur andra lever och vilka val de gör. Vi skvallrar, spanar på Facebook, dömer och fnyser. 
 
Med vilken rätt?
 
den energin du alstrar när du skvallrar, är inte positiv och lätt, den är en energi och frekvens av hämnd. Så skyll dig själv när du dömer andra, du gräver bokstavligen din egen grav.
 
Jag har fått erfara ett extremfall detta år hur andra kan döma mina val. Jag var helt paralyserad, och väldigt vilsen i vilka val jag skulle ta, så jag lyssnade länge på andras dömande ord. Orden åt upp mig inifrån tills jag bokstavligen exploderade, jag var ända nere i botten och kände mig som ett offer, men när jag insåg att det var mina vänners dömande ord som gjorde att jag kände mig som ett offer, då fick jag nog.
 
Jag fick styrka, vart förbannad, och kunde äntligen besluta själv vilka val jag skulle ta, och vara stolt över dom. Jag jobbar fortfarande för att helt kunna förlåta mina vänner för den aggressiva bemötandet jag fick, än är jag inte helt tillfreds. 
 
Det var en artikel som räddade mig när jag kände mig som mest nere och förvirrad, jag hittade den i Hänt Extra av alla ställen, och det är Regina Lund som svarar på en insändarfråga i hennes spalt "På andra sidan". Den lyder så här:
 
 
" När tar deras kärlek slut?
Jag och min mor har ett väldigt speciellt band till en fotbollsspelare på orten. Han har tillhört vår familj, liksom. Nu har han träffat en tjej som vi har väldigt svårt för. Han förtjänar så mycket bättre! Hur länge kommer han och hans nya flickvän vara ihop? // Mor och jag
 
Svar: Kära mor och jag. Det är inte er sak att lägga er i hans val av kärlek. Det är heller inte er sak att döma hans tjej. Flickan är hans val. Om ni respekterar er vän så respekterar ni också hans val av kärlek. Hans liv är hans, inte ert. Ni har era liv och era öden, er vän har sitt. Ingen har rätt att äga en annan människa. Det är respektlöst av er att lägga er i och döma deras kärlek. Älska honom för den han är. Jag får upp att relationen har potential att vara livet ut. Se till att ni själva inte är dem som han sparkar ut ur sitt liv. Värme// Regina"
 
 
 
 
Jag läste denna artikel om och om igen när jag behövde höra dessa ord som mest. Jag var i behov av klarspråk och denna artikel jag mig en spark i baken, i rätt riktigning. Jag rev ut den och sparade den. Idag hittade jag den när jag städade. Jag läser den om och om igen. Den är så jäkla bra.
Energi och vibrationer, Självhjälp | |
Upp