Tänk tankar som tankar dig med rätt tänk

Min hjärna har gått på högvarv sen oroligheterna började eskalera i Europa och jag törstar efter lugn och positiva tankar såsom jag skulle vara i en uttorkad kärleks-öken. Jag längtar VARJE dag efter positiva tankar. Det pockar på varje dag och jag vet ärligt talat inte vad jag väntar på, jag styr ju mina egna tankar därav mina egna känslor.
 
Det är som att jag väntar på något speciellt, kanske var det ett bevis? Trots min öppenhet så får jag en tillsfredställande känsla när saker och ting går att bevisa i min värld.
 
Så när jag får infallet att meditera, som jag får varje dag nu, meditera kring lycka och kärlek, såsom jag beskrev i det här inlägget, så har jag ändå inte gjort det själv. Jag har tänkt på det, skrivit om det, bloggat om det men inte gjort det själv. Men infallen jag får är så tydliga, jag får verkligen en bra känsla i kroppen och lusten att meditera. Men jag gör det inte. Det är ungefär som att någon försöker tvinga mig att meditera, eller i alla fall gör sitt yttersta för att få mig till meditation.
 
Så snubblade jag över denna video, jag vet att jag gillar videos, och jag vet att det är inte alla som orkar kolla, men jag sållar verkligen och lägger upp dom som jag tycker leverar ett väldigt bra budskap. Den summerar ihop precis det jag behöver höra just nu i mitt liv. De starka tankar, eller effekten av tankarna, verkar ge resultat om man ska tro killen.
 
 
 
Vad tror ni? Jag måste testa. Om jag skulle se några skillnader på mitt negativa-ris och min kärleks-ris så skulle det vara ett sådant kvitto på vad tankarna har för påverkan. Det betyder att tankarna är inte bara tankar, utan även energi. En tanke kan göra yttre påverkan, dvs skicka energi. Och det är detta mina vänner som är en del av "Law of attraction".
Energi och vibrationer, Tankens kraft | |
Upp