Barnen som spökade

Min pojkvän hyr ett rum i en lägenhet där även lägenhetsinnehavaren bor och en till hyresgäst, dvs totalt 3 personer. Det var en lugnt energi i lägenheten enda tills i juni detta år, då allt förändrades. 
 
Idag bor jag och min pojkvän ihop, en kompis till honom hyr rummet, men det hade inte varit möjligt om de inte hade hjälpt själar över och rensat på oroliga energier. Det jag nu kommer att berätta är en  100% sann berättelse.
 
Jag och min pojkvän bodde ihop under våren men pga av osämja så flyttade han tillbaka till lägenheten där han hyr rum under sommaren. När han flyttade tillbaka så höll den andra hyresgästen, Olof, på väg att flytta ut för han hade hittat en egen lägenhet att hyra. Ägaren av lägenheten, Lars, var ute och seglade och skulle vara iväg under flera veckor.
 
Jag och min pojkvän hade kontakt och han började nämna att det inte stog helt rätt till i lägenheten, han kunde inte sova och vaknade upp flera gånger per natt, och sa även att han hörde steg. Han pratade med Olof som precis hade flyttat ut och Olof berättade att han tog beslutet att hitta eget boende för han hörde ljud i lägenhet, om nätterna.
 
Olof berättade att han hörde steg, några snabba och ett par långsammare. Det kunde även ibland knäppa och dunka i köket. Det som var sista droppen var när han en natt hörde prasselljud i sitt rum, som om någpn knycklade papper i sin i hand, långsamt. På morgonen hittade Olof knycklat papper i sitt rum. När han insåg att det var något eller någon som var i hans rum så bestämde han sig för att flytta.
 
Min pojkvän fortsatte sova i lägenheten, men det vart värre och värre. Speciellt om natten, vid 01-tiden På morgonen. Vid ett tillfälle så spelade han in en video på sin iPhone och skickade till mig. Han berättar att han inte kan sova, han visar hur han har tänt upp i sitt rum och i hallen i lägenheten, och plötsligt hör jag ljud i bakgrunden. Knäppande ljud, från hallen eller något annat rum. Sen hör man plötslig en dunk och sen hur en tung köksstol dras över köksgolvet. Jag har aldrig ryst så mycket när jag lyssnade på klippet. Min pojkvän fick panik och började ropa och skrika att de skulle sluta. Men det var bara han i lägenheten, i alla fall som fysiskt person. 
 
Detta fortsatte om nätterna, fotsteg och ljud, men han såg aldrig någon gestalt. Grannarna började höra av sig och frågade om de hade barn i lägenheten som lekte sent på kvällarna, de hörde fotsteg, dunkar och ljud.  
 
Min pojkvän flyttade tillbaka till mig och han var några gånger till lägenheten för att hämta kläder. Varje gång han kom dit var det en kall, tryckande energi. En gång stängdes en dörr med kraft i lägenheten när han var där, han lämnade omedelbart lägenheten.
 
En annan gång, precis när han skulle låsa lägenhetsdörren för att gå, hörde han ett barn ropa hans namn två gånger inne från lägenheten. Han sa att det var något av det läskigaste och obekvämaste han har varit med om. 
 
Som tur var så behövde han inte bo där mer, men aktiviteterna fortsatte och ägaren som senare kom hem från sina seglatser stig inte ut, trots att han är en skeptiker till spöken, och tog hjälp av en person som renade lägenheten och nu är det lugnt igen....
 
Hade du vågat sova i den lägenheten?
#1 - - Andrea:

Hej!

Fört och främst vill jag tacka för en riktigt bra blogg! Du skriver om väldigt intressanta saker som tyvärr ännu inte är så vanliga att prata om eller att "tro" på. Jag tycker personligen att du täcker alla de intressanta områdena som finns och jag blir lika glad varje gång jag kikar in och ser att du har skrivit något nytt :)

Sen tänkte jag fråga dig vilken stad lägenheten du skriver om ovan ligger i. Blev lite nervös att det kanske är den lägenheten jag har flyttat in i haha.

Kram på dig,
Andrea

Svar: Hej Andrea! Tack för dina fina komplimanger om bloggen, jag skriver verkligen bara om sådan som jag är själv intresserad av, nyfiken på eller rent av tror på. Ibland skriver jag ofta och nät jag reser, som jag gör ganska mycket i jobbet, så blir det färre.
Haha oj, jag hoppas att du slipper spökerierna! Enligt information som jag har fått så ska lägenheten vara rensad och betydligt lugnare. Det var ju så mycket aktivitet att det gick inte att bo i det... Men nu ska det vara lugnt. :)
Just like you

Upp