Mars One -Enkelbiljett till Mars

Alltså herregud, jag har inte lagt mycket uppmärksamhet på projektet Mars One, men igår trillade min polett ner att de faktiskt ämnar att skapa en kolonin för människor på mars redan år 2022, och dessa människor kommer aldrig, aldrig få återvända till jorden. Jag får svindel bara jag tänker på det.
 
de letar efter frivilliga som vill vara med i experimentet och de har fått över 200 000 ansökningar. Första männsikorna åker 2022, sen fyller de på med människor vart annat år. 
 
Hela spektaklet ska broadcastas, så det blir någon typ av mega-big brother av del hela.
 
 
 
Jag har tusen frågor, jag vet inte ens vart jag ska börja. 
 
Först och främst VARFÖR? Varför måste vi söka nya planeter? Svaret på den frågan är givet, vi förstör vår egna planet. Vi infekterar, förorenar och förstör vår egna vackra planet på grund av vår egoism. Men frågan är hur snabbt måste vi lämna jorden? Det kanske är snabbare än vad vi anar...
 
Varför ska man sända detta som någon typ av big brother? Jag tror två syften. Pengar, att få vinst av detta, samt change management för oss männsikor kvar på jorden. Om vi en dag blir tvungna att lämna jorden så blir det enklare om vi är bekanta vid tanken att Mars kanske inte är så tokig planet ändå. Men jag kan inte läsa bli att tänka att det är total hjärntvättning av oss som är kvar. Det känns som true man show om ni har sett den filmen. 
Tänk vad många som kommer vilja se detta.... Runt HELA jorden. Aldrig någonsin har något sänts som intresserar hela världens befolkning på detta sätt
 
Hur modiga är inte de som anmäler sig då? Hur resonerar de? Hur ser de på framtiden? Vad är det primära syftet till att de vill ha en enkelbiljett till Mars? Är det egoism eller är de ödmjukhet? 
 
Jag vet inte ens hur jag ska reflektera över detta från det spirituella perspektivet, jag återkommer om det :) 
 
 
Save the planet, Universum | |
Upp