Hur kul är egentligen julledigheten?

Hej allihopa!
 
Så, jag håller på att få psykbryt på julledigheten. Jag slog på stort och har varit ledig från den 24:e december och börjar inte jobba förrens den 7:e januari. Det har varit så mycket julmys och lata dagar att jag blir helt jävla tokig, Jag har till och med börjat få stressympton i form av ytlig andning, domnande i ansikte och ena armen. Jag blir så rastlös av detta eviga filmtittandet, promenerandet och vad man nu gör att det håller inte längre.
 
Men det kanske var bra att jag känner sådan stress över ledigheten för det var min känsla som triggade fram mitt nyårslöfte.
 
Jag har mediterat igår och idag, och jag tänkte tipsa om två metoder som är otroligt bra att börja med om du vill lära dig meditera och kanske känner stress. Det har i alla fall fungerat på mig och jag lyckas hålla min rastöshet i shakt.
 
Här har jag skrivit om en fantastisk liten video som beskriver vad meditation är och hur du ska uppleva den, helt klart sevärd för nybörjaren eller den förvirrade!
 
Denna metod som jag redan har rekommenderat är guidad av Brian Weiss och är fantastisk som avslappning, hans röst är som sammet och han guidar dig så fint in i total avslappning. Detta är i sig inte en ren meditation men övningen att följa hans röst och föreställa sig det han säger är bra fokus-övning som kan ligga till grund i förbättrad fokus i meditation.
 

Tipsa gärna om några metoder som ni gillar!
 
Kram
 
meditation | |
#1 - - K:

Meditation är ganska nytt för mig men jag har verkligen börjat uppskatta den sedan jag påbörjade en fördjupningskurs i yoga under hösten. Jag mediterar inte varje dag utan när andan faller på men bara de små stunderna ger så mycket. Hur länge har du mediterat?

Svar: Jag har mediterat i ca ett år nu, träning ger verkligen färdighet! Vad härligt att du också upplever det positivt :)
Just like you

Upp