Tidigare liv

Jag tror att vi är en själ som lever många, många liv. Det är superintressant att fördjupa sig i den teorin för det kan förklara nuvarande intressen, värderingar och beteenden, som man liksom bär med sig från dessa andra liv. Även så tror jag att vi skapar karma i allt vi gör, karma som måste kvittas. Därför lever vi så många liv, för att kunna lära oss och reda ut all karma som vi har skapat. Idén är att du får inte full ro, når inte nivana, kommer inte tillbaka till Gud ( eller hur man nu väljer att se det) förrens man har rett ut all karma. 
 
Själv har jag fått lite insyn i några tidigare liv, antingen genom regressions-meditation, regressions-healing eller andlig avläsning. 
 
Ni kan läsa om mitt liv som kvinna i USA HÄR
Och om mina 3 liv, en som kvinna i sågverk, en som pappa till en pojke och en som indianpojke HÄR
 
Jag ska tydligen också ha ett pågående parallellt liv som inte är på jorden. Nu när jag letar i arkivet så ser jag att jag inte har skrivit om det än. Jag länkar så fort jag har skrivit om det! 
 
När det gäller parallella liv så kan de pågå exakt samtidigt för då tror man på parallella världar eller universum. Går man ett steg längre så finns det en teori som säger att tiden inte är linjär, utan ALLT pågår samtidigt. Eller så kan man lämna en fysisk kropp tillfälligt och gå in i en annan, man sätter liksom en kropp på paus. Som jag förstod det så är det så jag har gjort för mitt parallella liv, jag har tillfälligt gått ner i min nuvarande kropp och satt den andra på paus. 
 
Det finns många exempel och berättelser från personer som berättar om sina tidigare liv, extra vanligt verkar det vara att barn minns, medan man i vuxen ålder är med om en dejavu upplevelse eller får tills sig information via meditation, healing eller andlig läsning. 
 
Ett ganska tydlig exempel är denna pojke som kommer ihåg att han har varit en kvinna vid namn Pam. 
 
 
 
Fundera på om du har några förmågor, intressen eller andra egenskaper som du bara har, dvs inte har lärt dig genom träning, som faktikst kan vara från tidigare liv. Din personlighet eller sjukdomar kan också formas av tidigare liv. Någon som har en förmåga eller sätt att vara som är svårt att förklara den logistka, vanliga vägen?
 
Dimensioner, Parallella universum, Tidigare liv | |
Upp