Vem är jag?

 
 
Hej allihopa!
 
Nytt år, nya läsare och kanske på sin plats att jag faktiskt presenterar mig själv lite bättre.
 
 
Om bloggen 
Bloggen skriver jag helt för min egna skull, och har varit sedan maj 2015, men med tiden så har fler och fler läsare hittat hit.
 
Jag började skriva såsom en dagbok för att komma ihåg min upplevelser och tankar. Och jag ville göra det på ett sätt som möjliggjorde att jag kan söka i mina egna arkiv. Att vara spirituell är nämligen en ständig läroresa och jag får ofta gå tillbaka och reflektera över saker och ting. Så min dagbok vart i bloggform!
 
Jag har även passat på att designa om bloggen litegrann så nu hittar ni lättare kategorisera under headern om ni kollar vi dator eller via menyknappen (streckad fyrkant) om ni kollar från mobil eller iPad. Jag ser alltid till att kategorisera så ni och jag enkelt ska kunna söka i bloggen. 
 
Jag är hyfsat anonym i bloggen. Anledningen till det är för att jag själv ska känna mig bekväm att skriva precis vad som helst om mina upplevelser och tankar. En dag kanske jag avslöjar mer i detalj vem jag är men just nu smyger jag lite i ridåerna.
 
Jag
Strax över 30 år ung, uppväxt i Uppland bor sen 2002 i Stockholm. Som liten var jag en riktig pojkflicka, i ungdomen var jag lite halvnördig. Under universitetsstiden började jag vara mer aktiv i utelivet och har fastnat på en del vimmelbilder och var en jäkel på att shotta. Idag, kan jag nog beskriva mig som en hyfsat bekväm person som älskar mys och naturupplevelser. 
 
Om vardagarna så jobbar jag, gör just nu kometkarriär på ett svenskt stort bolag. Klär mig alltså i kostym eller kostymdress och kopplar på vänsterhjärnan och går till jobbet. Jag älskar mentala utmaningar.
 
På hemmaplan så bor jag i innerstan med min sambo, tränar på sats och umgås med vänner. Spelar golf och målar ibland tavlor när andan faller på. Älskar att resa.
 
Jag är alltså en helt vanlig person, en ingenjör, med en väldigt öppen tro om det spirituella och vad som kan gömma sig i universum.
 
Med detta sagt så är jag en helt vanlig person som lever ett helt vanligt liv och ser helt vanlig ut. Bara för att jag väljer att utforska den andliga och parapsykologiska så betyder inte det att jag styr mitt liv efter det. Utan det är ett parallellt intresse som ibland påverkar mitt liv positivt (meditation, healing etc) och ibland lägger jag det på hyllan och det påverkar inte alls.
 
 
 
Min tro | |
#1 - - Polly Svensson:

Intressant läsning. Du e grym. Kram

Svar: tack <3 du med :)
Just like you

#2 - - OLIVIA | 17,7 årig tjej i medievärlden:

Blir verkligen jättenyfiken på ditt jobb!

Svar: Jag med, har precis fått ett nytt i januari så jag är nybörjare igen ;)
Just like you

#3 - - Polly Svensson:

Jag blev också nyfiken på ditt jobb hihihi

#4 - - Lennart:

Bodde i Uppsala på 70-talet och träffade där en tjej som först blev min fru och sen blev min frånvarande fru, vi är nu skilda. Hon flyttade nämligen plötsligt. Men det är inget större problem för mig. Jag har träffat andra. Och det här med att bo i Stockholm, är det så viktigt? Själv bor jag i Göteborg, jobbar på en stor revisionsbyrå och har härlig kontakt med Tyskland. Går även runt i kostym och slips på dagarna. Vissa dagar har jag även väst. 127 slipsar hänger i min garderob. Det är min lilla hobby. När jag flyger runt över världen köper jag alltid en eller flera slipsar där jag är. Har varit både på Mall of America i Minneapolis och West Edmontons Mall och köpt slipsar. Har nämligen släktingar både i Minneapolis och Edmonton.

Svar: kul att du delar med dig av dina erfarenheter Lennart, du slår mitt rekord på slips-innehav, jag har bara en ;)
Just like you

Upp