Att hitta balansen

Ibland tappar jag fokus på det spirituella. Det som ena dagen är så viktigt glöms andra dagen bort. Meditation som är som ett lyckopiller ges inte tid, yoga som skänker min kropp lugn nedprioriteras, mindfulness överskrivs av telefonsamtal och mobiltelefonen. 
 
Det känns viktigare att kunna sova en kvart längre, mitt dåliga samvete att jag inte har hört av mig till kompisarna gör att jag ringer dom, jag intalar mig själv att instagram och Facebook ger mig en minut att andas.
 
Verkligheten är att jag skapar mer stress när jag egentligen behöver återhämtning. Jag lurar mig själv. 
 
däremot så har jag en grund, jag vet vad jag är och vill komma med mitt spirituella utövande. Det är i stunder som denna som jag då får söka mig tillbaka. Jag vet var jag var, och jag kommer komma dit igen.
 
Men jag är trött. Efter semestern åkte jag på en gång till Brasilien och arbetsbelastningen har varit extrem. Imorgon åker jag till Kina, det kommer vara en stressig vecka. Idag är det fredag och jag är hemma i mjukiskläder, behöver vila.
 
Nu får jag satsa på avslappning, balans och fokus.
 
 
Karriär, Lycka | |
Upp