Off to Brazil

Just i detta nu så sitter jag på en oändligt lång flight till Brazilien. Ett nytt land jag aldrig har varit i, min första gång i Latin Amerika, jag har varit i Karibien otaliga gånger men nu är det premiär i Amazonas land. 
 
Jag ska njuta av det nya jag kommer se, men faktum är att det är en inte så frivillig resa, jag ställer upp om man säger så. Det är också mycket fokus på säkerhet, jag ska till en stad med MYCKET hög kriminalitet, så jag får inte gå ut själv, inte ens utanför hotellet, och kommer därmed inte se så mycket av Brasilien heller, ironiskt nog. 
 
Det kommer vara mycket jobb för mig, inte så mycket slappa, träna på gymmet eller göra annat, jag kommer nog leva på kontoret och på hotellrummet. 
 
Hur som helst så googlade jag runt lite vad som är poppis att tro på i Brasilien, och förutom katolism så är Macumba, Umabanda och Candomble religionerna något som många praktiserar. Om jag har förstått det hela rätt så handlar det om att själar kan ta över dig, de kan sätta förbannelser över dig, de går in i trans för att släppa igenom själar som vill tala, och de går till och med så långt att de försöker beställa mord genom andevärlden (?!) De kanske borde testa skilsmässa... 
 
Det hela är en mix and flera religioner och kulturer, och de verkar ha en förkärlek till färgglada kläder, musik, träffa andra, dansa men även att praktisera det sprirituella. 
 
Här kommer först en kort video som intro och sen en till kort video hur de kan gå till när de praktiserar. 
 
 
 
 
Historia, Karriär, Religion | |
Upp