Plötsliga spöken

Här på mitt hotel I Brasilien är det lugnt, likaså I min lägenhet hemma. Men lugnt är det inte i min kompis lägenhet.
Det började för en månad sedan, med ljud och försvunna saker. Det kryper i kroppen bara jag tanker på det, i lägenhet bor det ägaren och två stycken inhyrda, varav den ena just har flyttat ut pga av det som händer.
 
-De hör fotsteg i hallen, ett par snabba och par lite långsammare, tyngre.
-Det låter som att vattenkranen i köket går på ibland
-Ägaren satt i köket en morgon när kranen gick på av sig själv, han fick stänga av den
- Det knäpper, knakar och dörrar knarrar av sig själva
-Små saker försvinner
-Ljud av papper som skrynklas i ena rummet. Killen som bodde i det rummet har nu flyttat ut för han hade papper liggandes frame och på morgonen var de ibland ihopskrynklade
-Jag fick en video med inspelade ljud, och det var inte nådigt vad det låter... Dörrar som knarrar och tunga köksstolar som dras mot golvet, och något som ramlar
-Röster, igår hörde min vän för första gången en röst som ropade hans namn när han var på väg ut genom ytterdörren... två gånger.
 
Det har vekligen eskalerat fort på en kort tid, och det är mer eller mindre ohållbart att vara där nu. Just nu jagar min vän en person som kan göra husrensning. Men jag undrar vart de kom ifrån så plötsligt?
 
Har du varit med om en husrensning?
Kontakt med andar, Oväntade möten | |
Upp