Spöket som spelade ett spratt

Jag är en person som inte ser så mycket med blotta ögat när det kommer till det andliga, det är det senaste året jag har lärt mig att se inre bilder. Därav har jag inte heller varit med om så mycket spökerier i mitt liv, men jag har några händelser att dela med mig av.
 
Detta hände för snart ett år sedan. Jag tog min första prova-på kurs inom andlighet, det är en hel helg med övningar och jag var i extas över hur bra det kändes och hur väl jag passade in. 
 
Jag som annars inte berättar så mycket för min omgivning kände inga problem alls att berätta detta för mina vänner och familj. Min pappa är väl inte den mest spök-troende men jag valde att i alla fall dela med mig av mina insikter från helgen. Vi pratar i telefonen, jag är hemma och har min mobil och jag ringer till deras hemtelefon.
 
Precis, när jag ska säga att jag har gått en kurs i medialitet, så ryker hela elen i hela lägenheten, det blir bäcksvart. I samma ögonblick dör även mobilen. Där står jag i mitt kök, som är bäcksvart och undrar vad fan det egentligen var som hände. 
 
Jag vart aldrig rädd, av någon konstig anledning, och jag kände bara att vad fasiken, det kändes som att någon skojade med mig.
 
Efter någon minut kom elen tillbaka, och mobilen kom igång av sig själv. Det där snurrande hjulet på min iPhone kom upp och sen efter ett tag kom den igång igen. Jag ringde upp min pappa igen och han undrade vad som hände, jag hade lite svårigheter att förklara haha
 
Men som sagt, jag vart aldrig rädd, jag kände inga dåliga energier, jag kände mig inte hotad. Jag upplevde bara att någon ville bevisa att jag inte är ensam. På ett ganska dramatiskt men humoristiskt sätt :) 
 
har du varit med om något? Berätta! 
Kontakt med andar, Oväntade möten | |
Upp