Atlantisk healing-min upplevelse

I onsdags var jag på en kväll med healing. De kallar den för Atlantisk healing eftersom tanken är att de får hjälp av änglar och andar som har koppling till Atlantis, och därmed får gåvan att ge denna starka och läkande energi till oss som är där. Det som exakt händer på dessa gruppaktiviteter och vilka som är där vill och ska jag inte prata om, på grund av respekt till deltagarna och det som händer. Inte för att det är hemligt eller för att det händer jättekonstiga saker, utan för att alla ska känna sig trygga i att få leva sig in i sin upplevelse fullt ut, utan att bli dömd.
 
Jag kan säga att bara att få komma in i en djup meditation för en stressad människa kan vara en otroligt känslomässig upplevelse. Helt plötsligt känner man exakt hur kroppen mår, varenda ryckning, stel led, domnad del eller smärta... Och inte att förglömma andetagen och hjärtslagen. Det kan vara en känslomässig upplevelse och tårarna kommer lätt.
 
Alla ska känna sig trygga och därmed berättar jag bara om min alldeles egna upplevelse.
 
Kvällen var uppdelad i en meditation och en healing del. Under healingen som varade i en timme, så fick alla ca 10-15 min aktiv healing med personlig feedback från andarna. 
 
Under healingen så upplevde jag beröringen from hon som gav mig healing, så omhändertagande. Vid healing så behöver man inte ha fysisk beröring, men hon valde att hålla kring mina axlar, och röra kring mina skulderblad med fingrarna i cirkulära rörelse. Jag upplevde beröring så trygg och omhändertagande. Förutom det så upplevde eller kände jag inte healingen på något annat sätt.
 
Jag fick väldigt snabbt information från hon som gav mig healing, information som hon fick till sig. Hon sa att jag har haft ett liv som vit kvinna i USA, då indianerna började integrera sig i det västerländska samhället. Jag var gift med en man men vårat förhållande var inte kärleksfullt. Han var otrogen, med många kvinnor, om och om igen. Men jag höll god min, det var kulturen då. Han nyttjade även ofta unga indiankvinnor. Detta, sa hon, har lett till att jag idag har svårt att binda mig, jag är rädd för att bli sviken. Och att jag är otroligt noga med sanning och rättvisa.
 
Jag känner igen mig jättemycket i den personbeskrivningen. Jag värderar sanning högre i ett förhållande än att dölja sanningen för att få lycka. för mig funkar det inte så. Sanning framför allt.
 
Jag har även haft svårt att binda mig, är inte jättebehov av förhållande. Nu är jag däremot i ett, som jag har tilltro och kärlek till. 
 
Jag fick även informationen att jag inte ska vara så snabb på att döma ut människor, jag tar snabba beslut. Vilket stämmer jättemycket på hur jag agerar.
 
Under healingen satt jag och tänkte på jag verkligen har försökt att jobba med dessa beteenden hos mig själv, på många olika sätt, under flera år. Då plötslig säger hon: Men du har blivit mycket bättre, men du har en väg kvar att gå. 
 
Jag får helt enkelt tänka på att inte bli bekväm med vart jag har hamnat i min utveckling. Jag måste fortsätta att utvecklas, hela tiden. 
 
Jag har även ställts på prov under sommaren kring dessa bitar, vilket har gett mig en skjuts i min utveckling åt alla håll och kanter.
 
Efter healingen vart jag sååååå trött, och när jag kom hem kändes det som att jag hade sprungit ett maraton. Jag sov som en stock! 
Healing, Kontakt med andar, Tidigare liv | |
Upp