Att ta hand om sig själv

Augusti kändes som världens längsta månad. Jag hade en veckas semester, sen iväg en vecka till Brasilien. Hem till Sverige och jobba en vecka sen iväg en vecka till Kina, där bodde jag på,4 hotell i 3 städer på 6 dagar. Hem igen och jobba, jobba,jobba. Satt bredvid en förkyld kille på flighten hem, vart förkyld i en vecka. Spelade min sista träningsrunda golf, klarade grönt kort nivån. Gjorde tester och intervjuer på jobbet, allt från IQ, matematiska, läsförståelser och rollspel för att assessas till en viss nivå i ledarskap. Augusti var PROPPFULL. Kändes som 3 månader. Stress bryter ner min kropp.
 
 
En snap shot från Shanghai 
 
Sen kom september, jag rapporterade av saker, inget resande, testerna gick bra, erbjöds nytt jobb! Har börjat gå till gymmet, vill bli stark och få energi. Känner mig hoppfull med kärleken, känner trygghet inför framtiden.
 
så vi bokade semester! Jag åker till USA en vecka i mitten av oktober och sen åker vi och hälsar på min killes familj i Mexico, ska bli helt underbart! 
 
Jag åt ingefära och vart frisk från förkylningen. Igår fick jag dock urinvägsinfektion, det brukar vara fruktansvärt men jag fullkomligt tryckte i mig tranbärspiller. Känns bättre idag, har dock fixat ett vilande recept på antibiotika ifall det blir värre. Men vill verkligen bli frisk av mig själv. Och det kan man bara man tror tillräckligt starkt!
 
Så nu dricker jag vatten och äter mina transbärspiller, OCH tror på att jag kommer bli bra. Jag tänker mig mina celler och min kropp kicka ut dess bakterier, typ med ninja-sparkar. Jag ber mina celler göra mig frisk, och ta bort de onda bakterierna. Det jag ber min kropp göra, kommer den göra. Om tankar kan skapa placebo-effekt, dvs minskad smärta och tillfrisknande utan några mediciner utan bara tankekraft, så kan jag, och DU, tillfriskna med hjälp av dina tankar. 
 
Det är bevisat att du kan tänka dig frisk, för placebo är bevisat. 
 
Så nu tänker jag mig frisk, med omtanke för mig själv och naturen, avböjer jag antibiotika denna gång. 
Healing, Karriär, Självhjälp, Tankens kraft | |
Upp