möten med människor som tar en spirituell vändning

Jag har haft lite vila från bloggen, varit i nuet, rest runt i Kina och bara fokuserat på att hantera mig själv. När jag kom hem vart jag förkyld, hade otrolig press på mig på jobbet och kände bara att jag skylla ta en sak i taget. Jag tvivlar inte att man kan blogga varje dag, många gör det, men jag tappar lite grundsyftet med min blogg. Helt plötsligt funderar jag på vad andra vill läsa om, inte vad jag vill skriva. Nåväl, nu har jag något att berätta, lite insikter om Kina kommer sen också. 
 
Jag tror att sällan är det som händer en slump. Jag tror att allt i princip hänger ihop. Jag tror att vi träffar människor av speciella anledningar, även om mötet i sig är alldagligt. Jag tror att undermedvetet så smider vi spirituella planer och när vi träffar människor så utbyter vi energi eller uppfyller andra syften som vi inte förstår oss på i det medvetna.
 
På flyget till Kina så hamnar bredvid en man, 50+. Han är välklädd, chinos, skjorta och loafers, brunbränd och hans gråvita hår är välklippt. Jag känner igen honom och det visar sig efter lite samtal att vi arbetar på samma företag och han sitter på en ledande position i Kina. 
 
det tar kanske ca en 20 minuter in på lång flighten så har jag hans stora, runda, nyfikna ögon tittandes på mig. Han vill prata om det spirituella. Jag kommer inte exakt ihåg hur vi kom in på det, men jag tror vi pratade om stress, och att jag sa att jag har övat upp så att jag kan göra övningar mitt på dagen, närsomhelst, för att slappna av. Och på den vägen är det. Han frågade, frågade och frågade. Nyfikenheten och ödmjukheten hade inga begränsningar. 
 
Detta är ett exempel där jag undrar, hur kom det sig egentligen att vi hamnade där, bredvid varandra på detta flyg. Var det meningen att jag skulle väcka detta hos honom, att han skulle gå den vägen? Utbytte vi energi, eller kanske gav jag eller han energi till varandra, som av någon anledning var behövlig. Läkte eller healade vi varandra? 
 
Jag kanske aldrig får veta, men jag är övertygad att det var ett speciellt möte mellan två människor som uträttade något på ett omedvetet plan. Kanske de övriga på flyget också vart påverkade? 
Energi och vibrationer, Min tro, Oväntade möten | |
Upp