Varför skriver jag om så mycket olika saker?

Jag reflekterade lite över det jag skriver i den här bloggen, att det kanske inte finns någon röd tråd. Vad är det egentligen jag försöker säga? Jag skriver från hjärtat, det jag tänker eller funderar på, det som är aktuellt. Men det är ju min värld och jag har ett gäng läsare som är fantastiskt tysta, inga kommentarer, så jag undrar om ni är förvirrade, nyfikna eller till om med rädda? Vad vet jag, men jag tänkte förtydliga lite vad jag tror på, så kanske ni lättare förstår varför jag skriver om så blandade saker.
 
Jag tror:
-att vi alla har själar som lämnar kroppen när vi dör
-alla själar kommer från samma "källa", tänk er en energi och ett ljus, där vi bäddas in och känner en total samhörighet och kärlek och enkelhet
-att själarnas källa är det vi kallar Gud
-vi som själ innan vi lever på jorden lägger upp en plan på vad vi ska lära oss och gå igenom, och detta påverkar i stora drag våra känslor, val, hur vi ser ut, hälsan, vart vi växer upp etc
-att våra själar är aktiva utanför kroppen när vi sover
-att vi vet och gör jättemycket omedvetet, dvs att själen kan kommunicera på ett omedvetet plan med en annan själ tex, både sovandes och i vaket tillstånd
-att vi lever bland dimensioner som vi inte kan se med blotta ögat. Därför tex så är det därför vi förnimmer spöken, för de rör sig i andra dimensioner och ibland kikar de in i vår dimension
-att det finns aliens, på jorden nu och runtomkring oss
-att aliens röt sig i olika frekvenser och dimensioner då de kan vara i princip osynliga eller förnimmas, eller till och med visa sig som något helt annat, tex en katt
-att vi får hjälp av aliens, utan att vi vet, med att klara av livet här på jorden, tex att justera hälsan i kroppen, att få hjälp med energier, att ge dom information om hur det är att leva på jorden etc
-att hela syftet med livet är som själ att växa och lära sig och skaffa information, och sen ta tillbaka till källan, Gud, så att Gud kan lära sig mer och mer. Och varför vill Gud lära sig mer och mer? Det vet jag inte än :)
-att vi som själv har levt många många liv, till och med som djur, som blomma, och kanske på en annan planet! 
-att vi har blivit utvecklade här på jorden av aliens, de har optimerat oss med DNA etc
-att aliens har hjälp oss med att bygga pyramider, styra länder och grupper, hjälpt oss förstå hur vi kan odla, etc 
 
och jag tror mycket mer! 
 
Därför skriver jag om händelser i världen som handlar om beteenden eller risk för människan, om historia där vi kanske har fått hjälp, om självhjälp hur du kan må bra genom naturliga metoder för att hjälpa kroppen eller lyssna till ditt inre, din själ, som har så mycket information. Om aliens som kanske har synts, om universum som vi alla tillhör och lever i, och mycket mer! 
 
Hur tex, kan vi ha så mycket mönster på vår jord, vart kommer allt ifrån? Ta denna frökapseln från ett lönnträd som jag öppnade upp i somras. Vem eller vad skapar denna fantastiska replika, alla rönnar, med sina regler, skapar mängder med frökapslar. Varför ser alla likadana ut? Vem har bestämt det, eller bestämt reglerna? det måste finnas något intelligent bakom :)
 
 
 
 
"Gud", Min tro | |
Upp