Religion och aliens

jag kom precis hem från en väns bok-release, ett otroligt projekt som hon har åstadkommit, en roman som baseras på grekisk mytologi och järnåldern i Norden, och hur de båda faktiskt hänger ihop.
 
På eventet så minglade jag runt i vanlig ordning och fastnade hos en man och i och med bokens tema med mytologi etc så berättade han ganska snabbt att han var kristen och hade dedikerat ett år till bibelskola för att kunna tolka Bibeln. 
 
Jag har den senare tiden fascinerats väldigt mycket av just tolkningar av religiösa texter då jag från att ha tänkt att religösa texter bara är humbug, till att de faktiskt beskriver händelser som har hänt, men var var det då som hände? Just det är ju en tolkningsfråga, och jag är helt insnöad på att det faktiskt var utomjordingar som formade oss och hjälpte oss på vägen genom vår evolution. Både genetiskt och praktiskt. 
 
Jag tror att det var så stor skillnad på oss och dessa utomjordingar när de först hjälpte oss och att när de kom från skyn i deras farkoster så var det ju så vansinnigt långt ifrån verkligheten som människan levde i då att det tolkades som något magiskt, som vart en Gud,
 
och allt som de visade oss, hur man sådde, hur man läkte sår, behandlade sjukdomar etc tolkades också som något gudomligt. Det finns många texter som är religiösa som beskriver händelser som kan tolkas som utomjordingar och deras rymdskepp. 
 
Sen vi behöver vi inte gå in på det men jag tror att människan är en produkt av utomjordingar, dvs genetiskt kopplade. Vi är utomjordingar, fast på jorden, hänger ni med?
 
Sen för att komplicera det ytterligare då tror jag själsligt och spirituellt att vi har samhörighet med utomjordingar, oavsett ras eller typ. En själ är en själ och själen väljer olika typer av fordon, dvs kroppar, att uppleva händelser i. Så jag tror att när folk berättar historier om att de blir bortförda på rymdskepp så tror jag att det är en läkande och spirituell anledning, de tar oss helt enkelt på en check point. Vi hör ihop med dom, men vi är inte medvetande om det i vaket tillstånd. Och i nästa liv kan vi helt möjligt återfödas i en vad vi kallar utomjordings kropp. Vem vet du kanske rattar ett tefat i nästa liv? :)
Aliens, Min tro, Religion | |
#1 - - Anita:

2010 stannade ett ufo över huvudena på mig och mina två barn. Jag såg det inte men hörde det. Det är en lång historia men i korta drag var jag ombord, träffade en man som hade stort huvud mycket vitt hår som stod ut från huvudet som en gloria. Hans ansikte var platt som hos en kines el Japan. Munnen var liten med tänder som såg ut som mjölktänder hos ett barn. Han hade stora lite sneda ögon som jag minns som blå Hans hy var mycket ljus som Albino. Jag tänkte att nu kommer de göra mig illa, då log han och jag hörde i mitt huvud att det kommer inte att ske. Jag såg på honom och tänkte att honom skulle jag kunna bli kär i. Han log och så det går inte. Han utstrålade så mycket kärlek och medmänsklighet att jag blev varm i hjärtat. Jag hade telepatisk kontakt med honom i nästan ett år efteråt. Han berättade så mycket som jag sen fått bekräftat genom tv. Mvh anita

Upp