Filmtips med aliens och energier

Då och då ser jag filmer som verkligen kan tala till en. Ibland kan jag nästan gå ifrån en bio och känna att mitt liv har förändrats, eller att jag känner mig inspirerad. Jag vet inte om det är för att jag så lätt lever mig in i filmer, eller om jag helt enkelt ser dom när det verkligen passar och jag funderar mycket kring liknande saker som filmen handlar om. Här kommer två filmtips som passar de sista dagarna på julledigheten.
 
Lucy 
Har du inte sett den filmen än så är det ett hett tips. för att få en hint om vad filmen handlar om så kan ni se trailern nedan. Det som var så fashinerande med denna film är att Lucy för ökad hjärnkapacitet och kan göra saker som hon inte kunde som "vanlig". Detta relaterar till vad vi egentligen kan åstadkomma med tankens kraft. Kan man önska sig vad som helst och det går i uppfyllelse? Kan man läsa av andras tankar? Kan man få objekt att röra på sig? Lucy ser även världen på ett annat sätt, hon ser energierna som finns i luften. Jag tycker att det är otroligt faschinerande att se för jag tror att det faktiskt är så i verkligheten, fast vi inte kan uppfatta det med våra vanliga ögon 
 
 
 
Knowing
Denna film såg jag igår och det är en halvläskig film där mycket action händer. Det som jag höll ögonen mest på är  några specifika varelser som räddar delar av rollinnehavarna i filmen. Jag tänker mig mitt team med samma fantastiska energi som dom! :) Om det är något sätt jag önskar att aliens är på, så är det på detta sätt. Inte som krigslystna ödlemonster. 
 
 
 
Dela gärna filmtips om ni har några! 
Filmer | |
#1 - - Polly Svensson:

Tack för tipsen. Har hört att lucy ska vara bra. Ska ta o se den eller dem två. Kram

Svar: Lucy filmen är verkligen super!
Just like you

Upp