Leta spöken med en app!

Jag bestämde mig i söndags för att testa tillgängliga appar som finns för att börja sin karriär som spökjagare eller för att utöka sin pott av verktyg. Jag laddade ner några appar, alla var gratis förutom en, och testade dom i min lägenhet. 
 
Här är resultatet, ta det med en nypa salt ;) Jag har länkat app-namnen direkt till Apple app store 
 
Ghost radio
Detta är en app som möjliggör att spökena kan prata. Den ska tyda signalerna som spökena skickar och översätter det till ord och ibland enstaka, korta meningar eller bara mummel. Rösterna låter metalliska och ger rysningar längs ryggraden, tills man vänjer sig och radion kan bli ett trevligt inslag vid eftermiddagskaffet. 
 
Denna app passar bra på iPad så du får en tydlig bild, du kan även spela in dina dialoger med spökena och får en logg med vad exakt de säger ( när det är tydligt nog ). Det fantastiska är att du även kan ställa in olika språk, jag vet inte om det innebär att de icke-svenska spökena äntligen får komma till tals eller om spöken är all-språkliga...
 
Den här appen har jag nu testat 4 gånger, och alla gånger har det funnits pratglada spöken. Något spöke var lite neggo och pratade om djävulen. Mest blygast var det engelskspråkiga spöket där jag tålmodigt fick vänta över 6 minuter innan det började pratas några enstaka ord. Det sista testet gjorde jag idag och det verkade vara en Daniel som spottade ur sig något om flygning, vittne och siffran 52. 
 
Känslan av testerna av denna Ghost Radio är att den mest är en monolog från den andra sidan. Sällan har jag fått svar på mina frågor.  Här nedan kan ni se vad Daniel sa.
 
 
 
Ghost observer
Denna app förvandlar din mob eller iPad till en högteknologisk spökkamera. Den kalibrerar först in din apparatur så att den blir spökkänslig och sen är det bara att sätta igång. Håll upp din mob/iPad så att kameran kan se dina omgivningar, på skärmen kommer du kunna se om du är nära ett spöke eller inte via en klassisk radarbild. Rör dig närmare och, bingo! De uppenbarar sin i en obestämd form a la barbapappa. 
 
Här nedan är ett exempel på spöket jag hade hemma hos mig. Appen levererar inte bara en helt utomordentlig bild på anden utan även "spirit data" där jag lugnt kan konstatera att det är en Friendly spirit som är 37 år med frekvensen 0.0622.  Jag pustar ut och letar vidare.
 
 
Hittar totalt 4 andar som svävar omkring i sovrummet, köket, badrummet och vardagsrummet. Appen har även en funktion där du kan föreviga ditt möte med spöket, då ser det ut som nedan. Kanske något att rama in?
 
 
 
Denna app är helt fantastisk. Den inte bara hjälper till leta efter spöken men när du äntligen har hittat ett så lyckas den leverera pricksäker data vem spöket är. Jag vandrade runt i lägenheten och plötsligt dyker det upp en prick på radarn som visar sig vara ett spöke...som heter Lisa!  
 
 
 Klickar man på Lisa så får man se fantastisk data, när hon föddes, när hon dog, hur hon dog och vad hon väger. Lisa och jag umgicks ensamma tills plötslig Conny dök upp.
 
 
 
Conny dog tydligen i en jordbävning, så jag vet inte om Conny dog någon annan stans eftersom vi inte har så många livshotande jordbävningar här i Uppland. 
 
Sen hittade jag inga fler spöken. Testade att stänga ner appen helt och starta om, Lisa och Conny dök upp igen men ingen annan tyvärr, så vi sa adjö till varandra.
 
Den här appen gav min sambo nästan en hjärtattack och mig med för den delen. Jag kommer inte förstöra den fantastiska upplevelsen som denna app kan leverera för er, men om vi säger så här så verkar den finnas en salig mumie i min lägenhet. Försökte kommunicera men tyvärr inget svar.
 
Sista men inte sämsta appen som jag testade. En fantastisk radar-app som lokaliserar andar och själar. Medan du fokuserar  på radarn behagar andarna dyka upp i bakgrunden och visar sig otroligt tydligt! Tänk vad tekniken kan göra idag. 
 
 
 
Det ser ut som en tjej så jag undrar om det kan vara Lisa? Även en till själ behagade dyka upp, en skäggig man, Conny? 
 
Så, summa sumarum så verkar jag ha väldigt mycket aktivitet här hemma hos mig. Minst 4 st som har pratat via radion, varav en är Daniel. 3 spöken via Ghost Observer, Lisa och Conny, en mumie och två själar via sista appen Ghost detector. Totalt 12 st som mest.
 
Vilket party! ;) 
 
 
 
 
Kontakt med andar | |
#1 - - Polly Svensson:

Vad häftigt. Jag har mycket aktivitet i min lya men låter de vara så. Haft två här som har renat, det hjälpte en stund. Coolt iaf. Tack att du delar med dig om detta då jag e superintresserad av detta. Kram

#2 - - Anonym:

Stämmer verkligen dessa appar? För jag testade en annan app o den anden ville först leka sen ville den att jag skulle gå ut härifrån huset. Jag har varit med om andar på riktigt men då var de på tv o ljusen o man hörde fotsteg osv o min ena son såg de. Men därifrån flyttade vi efter 7 år då det spökade så länge. Här jag bor nu e annorlunda lugnt o tyst men man ser skuggor o det började för 2 månader sedan.

Svar: Hej. Efter att ha testat dessa så skulle jag saga att det verkligen INTE fungerar. Jag skulle saga att de bluff rakt igenom. Många av dom är ju ganska uppenbara att det bara är på skämt, men den där man kan "prata" med spökena har det varit lite mer PR kring. Det finns till och med "spökjägare" med egna youtube kanaler som använder denna app tillsammans med andra verktyg, men jag skulle nog lite mer på en värme/kyla mätare eller frekvensmätare än en app där man kan prata med spöken. som du sager, när man väl har träffat på andar på rikitgt, så känns den infon man får igenom dessa appar som väldigt mycket lurendrejeri. Hoppas ni trivs med skuggorna och att de inte stör för mycket :) kram
Just like you

Upp