The Convoluted Universe 3 - Bok

Jag älskar att läsa böcker som jag lär mig mycket av eller som kan utmana mitt tro-system till det yttersta. Det kan gälla samhällsfrågor, faktabäcker, livshistorier, terorier etc. Tyvärr är intresset större än vad min fritid tillåter, eller jag prioriterar oftare andra saker än att läsa alla dessa fantastiska böcker. Jag har inte heller några problem att utmana och ifrågasätta mig själv, det är är ju så man utvecklas. Tex så har jag precis läst ut en bok som jag berättar om nedan som berättar om själar, högre medvetande och ”Gud”. Men samtidigt så vill jag lära mig hur en ennan synvinkel ser på saken. Jag fick tipset om en bok som heter The God Delusion, och handlar om alla ”bevis” om att Gud (en högre skapare) inte existerar. Det är som två världar, men jag vill förstå båda synvinklarna, jag vill växa i kunskap. God Delusion har jag inte läst än, men kanske någon av er?

Bara för att jag tror en sak idag, betyder inte att jag tror samma sak imorgon.

Jag läste igår kväll ut en bok som jag påbörjade redan i somras. Det betyder inte att det tog 6 månader att läsa, utan att jag har haft långa uppehåll.  Boken heter The Convoluted Universe Book 3

 

Författaran heter Dolores Cannon och hon skriver om parapsykologi, metafysik, spirutualism, aliens, karma etc. Alla hennes böcker är byggda på hypnos-dialoger som hon har haft med sina hypnotiserade kunder. Dolores har utvecklat en egen hypnosmetod som kallat QHHT, Quantum Healing Hypnosis Tequineqe. Jag kan inte bevisa att hennes hypnoser är sanna, att det som skrivs om i böcker är sant, att dialogerna är sanna. Jag kan inte bevisa att kundera, under  hypnos, faktiskt sa detta eller sa det sanningenligt. MEN, oavsett sanning eller ej, så är det så fint återberättat, med kärlek, med kraft till människan att det är bättre läsning är någon religigös bok i världen.

The Convoluted universe är en serie om 5 böcker där hon succestivt återberättar konvesationer med personer i hypnos och det är otroligt faschinerade. Jag kommer recensera de två första också, men den 3:e boken som jag nu har läst ut återberättar inte så mycket om tidigare människo-liv, utan fokuserar mer om hur vi som själv tillhör något större. Hur det finns andra sätt att existera, och vad vi har för kraft i våra tankar. Alla dialoger i boken är från hennes hypnos-sessioner. Hon hynotiserar så djupt, att det undermedvetna tar över och ibalnd kommer även andra entiteter och talar i dilaogen via kunden som är hypnotiserad. Det är otroligt, otroligt häftigt att läsa.

Efter att ha läst denna bok så känner jag mig ännu mer intresserad av vad som håller ihop oss, vart vår själ hör hemma och vad som faktiskt döljer sig i universum och i andra dimensioner och plan som vi inte är medvetena om.  

Här är Dolores hemsida där hon även lär ut hynostekniken!

Nyfiken som jag är, så har jag såklart testat denna QHHT hypnosmetod här i Stockholm.  Jag berättar om det HÄR och du kan hitta svenska QHHT hypnotisörer HÄR.

Böcker, Hypnos | |
#1 - - sökerhealing:

Hej! vilken QHHT hypnotisör gick du till om man får fråga? :)
är intresserad, vill hitta en "legit"

Svar: Hej! Ursäktar sent svar, jag har inte varit aktiv här på bloggen . Här kan du hitta alla certifierade via Dolores cannon (följ länkarna och klicka dig vidare) http://www.dolorescannon.com/find-practitioner själv gick jag till Agneta Carlsson på Per Amore, Alströmergatan 36 i Stockholm, lycka till! Kram
Just like you

Upp