Avslappning och självhealing

Det är inte alltid lätt att slappna av, släppa allt och känna att varenda del av kroppen vilar. Antingen är man rastlös, vet inte hur länge man ska slappna av eller börjar tänka på annat. Man får testa sig fram och det som verkligen har hjälpt mig på vägen är denna video av Brian Weiss. Han har den perfekta bakgrundsmusiken, mjuk röst och inkluderar moment där du får testa på att läka/heala dig själv, alla kan det bara det att vi inte gör det :) 
 
De första 15 min av denna video är fantastisk, lyssna tills han säger att du ska gå en i en vacker trädgård. De första 15 min är super för avslappning, lyssna på hans ord och följ hans instruktioner, använd fantasin för att testa delen med självhealing, fantasi/tankens kraft kan göra under för din kropp! Efter att han har beskrivit den sessionen med att du går in i en trädgård så säger han att det är dags att försöka minnas tillbaka i tiden, där brukar jag sluta uppmärksamma vad han säger och sakta börja väcka kroppen till liv och när jag har sträckt på mig och känner att jag har kommit ur avslappningen så stänger jag av videon. 
 
Videon är ca 30 min lång och handlar egentligen om att man ska slappna av så pass att man ev får upp minnen från tidigare liv. Detta är lite överkurs för en del och är man inte van så är det lätt att man somnar eller börjar tänka på annat. 
 
Men jag rekommenderar starkt att testa den första kvarten! 
 
 
 
Jag brukar göra så här:
-lägg dig bekvämt för störta möjliga avslappning
-se till att du har bra kudde som stöd för huvud och nacke, ofta när man slappnar av helt så vill huvudet åka till ena sidan och man vill gärna motarbeta det, för att hålla huvudet rakt, och då blir det ju inte total avslappning
-jag kopplar bra hörlurar till min iPad/mob där jag spelar videon för att bakgrundsljud i huset inte ska störa
-försök att slappna av så mycket du kan utan att somna! Hjärnan kan fortfarande vara fokuserad när man är avslappnad, dvs på själva avslappningen och hur det känns i kroppen, låt dig inte somna. 
 
Lycka till! 
 
Healing, meditation | |
Upp