Bekväm i ditt egna skinn?

såg till min glädje att temat om själen, och vi lever flera liv, och hur allt kanske hänger ihop, har publicerats på bland annat Eleine Eksvärds blogg och hos Blogg Kommentatorerna. Så härligt! Sprid ordet mina känner vänner, att allt hänger ihop, och tron på det bidrar nämligen att vi är snällare mot varandra och blir mer trygga i oss själva.
 
Ett exempel är de personer som känner sig som någon annan är vad deras fysiska kropp kanske utrycker. Eller om du tänker på din personlighet, kopplat till hur du fysiskt ser ut. Jag kan ta mig själv som exempel. Jag är medellång, blond, och har en kropp som jag lätt skulle kunna träna till toppform. Hade jag velat lägga lite tid på hår, kläder och smink hade jag kunnat bli riktigt snygg, men jag har inte det intresset. Missförstå mig inte, jag är inte mega-snygg haha men jag skulle kunna bli med lite hjälp. 
 
Men hur känner jag mig då? 
 
Jag klär mig helst i jeans, trivs inte i urringningat, agerar som en kille och är inte alls tjejig. Vart har jag fått denna personlighet från? Det går liksom inte ihop med mitt yttre. 
 
Eller ännu tydligare, personer som känner i sitt innersta inte, att de egentligen är en kvinna när de är en man, eller tvärt om. Vad kommer denna känsla ifrån? Jag är övertygad om att det är för att man är så färgad av ett tidigare liv, att man fortfarande känner sig som samma kön. Man tar med sig tidigare erfarenheter in i detta liv från ett tidigare. 
 
Caitlyn Jenner är ett aktuellt exempel 
 
 
 
Har du ibland funderat på hur du själv känner dig, eller din personlighet eller kanske förmågor du har, vart de kommer från? 
Min tro, Själen, Tidigare liv | |
Upp